Ogólne warunki czarteru
- Ogólne warunki czarteru zwane dalej OWC, stanowią integralną część Umowy czarterowej i nie podlegają negocjacji.
- Armator przekaże Czarterującemu jacht HORNET 29 nr rej POL …….. , posiadający aktualne dokumenty żeglugowe, Polisę zawierającą ubezpieczenie Casco jachtu i OC Armatora. Jacht będzie wyposażony zgodnie z wymogami bezpieczeństwa.
- Armator przekaże Czarterującemu jacht gotowy do czarteru, tj. zaopatrzony w naładowane akumulatory, min.10 litrów paliwa oraz pełną butlę z gazem w dniu rozpoczęcia czarteru w godzinach 15 – 17 w porcie Wrota Mazur w Piszu.
- Przekazanie jachtu odbędzie się na podstawie protokołu zdawczo – odbiorczego. Z chwilą podpisania protokołu Czarterujący bierze pełną odpowiedzialność materialną za całość wymienionego w nim sprzętu, znajdującego się na jachcie i poza nim. Jednocześnie Czarterujący oświadcza, że posiada odpowiednią i wystarczającą wiedzę popartą odpowiednim doświadczeniem do samodzielnego prowadzenia jachtu tej klasy.
- Najpóźniej w trakcie przekazania jachtu Czarterujący zobowiązany jest wpłacić Armatorowi kaucję gwarancyjną w wysokości określonej w umowie. Rozliczenie kaucji nastąpi w dniu zakończenia czarteru lub po usunięciu wszelkich braków wykazanych protokołem szkód powstałych w okresie czarteru. Wysokość kaucji nie ogranicza odpowiedzialności Czarterującego.
- W okresie czarteru Czarterujący zobowiązany jest do przestrzegania wszelkich przepisów dotyczących bezpieczeństwa i ochrony przeciwpożarowej sprzętu. Bezwzględnie zabrania się palenia tytoniu w kabinie jachtu.
- W okresie czarteru, Czarterujący zobowiązany jest w porozumieniu z Armatorem, pokrywać z własnych środków koszt ewentualnych napraw w zakresie niezbędnym dla kontynuowania żeglugi.
- Płatności za uzgodnione z Armatorem naprawy w zakresie usunięcia uszkodzeń wynikających z normalnej eksploatacji oraz uszkodzeń objętych ubezpieczeniem, zostaną zwrócone Czarterującemu przez Armatora lub Ubezpieczyciela za pośrednictwem Armatora, w możliwie najkrótszym czasie.
- W przypadku nastąpienia awarii jachtu, kolizji lub innego zdarzenia ubezpieczeniowego Czarterujący jest zobowiązany niezwłocznie powiadomić Armatora oraz nie może bez uzgodnienia z Armatorem samodzielnie dokonywać napraw jachtu, silnika i osprzętu ani zlecać ich osobom trzecim. W przypadku spowodowania awarii jachtu, wyłączającej go z eksploatacji na czas remontu, Armator ma prawo obciążyć Czarterującego kosztami odwołania kolejnych czarterów, do momentu zakończenia napraw. Armator zobowiązany jest do usunięcia skutków awarii w możliwie najkrótszym terminie. Franszyza redukcyjna (udział własny w szkodzie) wynikająca z polisy obciąża Czarterującego.
- Czarterujący zobowiązany jest przekazać jacht Armatorowi w dniu zakończenia czarteru do godz. 12.00 w porcie Wrota Mazur w Piszu. Czarterujący przygotowuje jacht do przekazania t..j. umożliwi szybkie i łatwe sprawdzenie stanu technicznego i ilościowego osprzętu.
- W przypadku zakończenia rejsu w innym porcie, Armator ma prawo zażądać doprowadzenia jachtu do portu macierzystego lub przeprowadzić jacht na własną rękę, za zwrotem przez Czarterującego wszelkich kosztów z tym związanych.
- Zdając jacht Czarterujący zobowiązany jest do uzupełnienia wszelkich braków w osprzęcie. W przeciwnym wypadku, po wezwaniu przez Armatora, Czarterujący jest zobowiązany do pokrycia kosztów napraw i uzupełnień w terminie 14 dni od zakończenia czarteru.
- Czarterujący przekaże jacht czysty, sklarowany i opróżniony z bagaży, zaopatrzony jak w pkt. 3 OWC. W przeciwnym wypadku Armator uzupełni gaz i paliwo na koszt Czarterującego. Za sprzątanie jachtu Czarterujący wnosi opłatę w wysokości 100 zł oraz 100 zł za opróżnienie zbiornika nieczystości.
- W przypadku rezygnacji z czarteru w terminie – powyżej 30 dni przed rozpoczęciem czarteru – potrąca się 50% wpłaty – poniżej 30 dni przed rozpoczęciem czarteru – potrąca się 100% wpłaty
- Niedotrzymanie terminów wpłat określonych w Umowie może spowodować zerwanie Umowy z winy Czarterującego i utratę całości dokonanych wpłat. Opłata czarterowa należy się Armatorowi za cały okres, w którym jacht był oddany do dyspozycji Czarterującego, niezależnie od stopnia jego wykorzystania.
- – Za każdy rozpoczęty dzień zwłoki w przekazaniu jachtu Czarterującemu Armator zwróci równowartość doby czarteru.
– Czarterujący ma prawo żądać zwrotu opłaty czarterowej za okres przerwy w eksploatacji jachtu, jeżeli przerwa ta zawiniona jest przez Armatora. Za pierwsze 24 godziny zawinionego postoju Armator nie traci prawa do opłaty czarterowej.
– Za każdy rozpoczęty dzień opóźnienia zwrotu jachtu poza okresem umowy Czarterujący płaci Armatorowi karę umowną w wysokości 25% tygodnia czarteru oraz pokrywa koszty związane z odwołaniem następnego czarteru lub opóźnieniem jego rozpoczęcia ze szczególnym uwzględnieniem pokrycia kosztów noclegu kolejnej załogi. - Armator nie bierze odpowiedzialności za ewentualne zobowiązania zaciągnięte przez Czarterującego.
- Czarterujący nie może bez zgody Armatora zawrzeć umowy czarterowej z osobą trzecią.
- Armator nie ma prawa zawrzeć umowy czarterowej z innym Czarterującym, dotyczącej tego samego jachtu w tym samym terminie.